11 Mart 2020 Çarşamba

ANNE OF THE ISLAND - LUCY MAUD MONTGOMERY (Anne of Green Gables #3)

17
272 sayfa


Anne of Green Gables serisinin üçüncü kitabı benim için hayal kırıklığı oldu. Tamam kabul, sevdiğim kısımları da oldu ama beklentimi karşılamadı. En güzeli ilk kitaptı.

Anne of the Island’da Anne’in Redmond günlerini okuyoruz. Okulda edindiği yeni arkadaşlarını, tatilde eve dönmesini, okulda derslerini… Sanki yazar okumak istediğim konulara bilerek değinmemiş gibi bir izlenim verdi bana. Sürekli başka konulara girerek asıl noktadan uzaklaşmış.

Bu kitapta Anne’i de pek sevemedim. Özellikle bir kediyi kloroform ile öldürmeye kalktıkları anda! Anne’in karakterine uyan bir durum değildi. Gilbert ve Roy konusunda da tutumunu beğenmedim. Neyse ki en azından kitabın sonu istediğim şekildeydi.

Seriyi bırakmaya karar verdim. İstediğim sona ulaştım, daha fazla ilerlememe gerek yok diye düşünüyorum.

“Feeling is so different from knowing.”

“Being in love makes you a perfect slave, I think. And it would give a man such power to hurt you.”

“The best is yet to be.”

Seriden okuduğum kitaplar:





23 yorum:

  1. Alıntılar güzelmiş ama ,özellikle ikincisi :) katılmamakla birlikte üzerinde baya düşünülesi bir yorum olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakt-i Dem,
      Bence de öyle, insanı en çok sevdikleri yarayabiliyor işte, güzel bir söz olmuş bu da :))

      Sil
  2. alıntılar nefismiş cidden =) fotoğraf da çok huzurlu olmuş.

    YanıtlaSil
  3. giriş resmi değişmiş çok şukela olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Tanıtım için teşekkürler... Elimde o kadar okunacak kitap var ki... Onlar bitince sayfana tekrar uğrayacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi Mırıltısı,
      Kitapsız kalmayalım da bol olsun :))

      Sil
  5. Bu seriyi duymamıştım....
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Uzmez,
      Dizisi de var aslıda: Anne with an E :))

      Sil
  6. öncelikle yeni bannerın şahane:D valla bravo seri okumak kolay iş değil:) ama ben de sen yazınca -kedi konusu- büyük hayal kırıklığına uğradım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Beğenmenize çok sevindim gerçekten, tereddütte kalmıştım :D Birkaç iyi yorum alınca bannerımı böyle bırakmaya karar verdim :D
      Kedi konusu üzdü beni, bir de Anne ile Diana'ın arkadaşlığı da şaşırttı, daha kuvvetli olur sanıyordum :/

      Sil
  7. Kitap kapağı pek bir hoşuma gitti ama kitabın bu serisi pek etkili değilmiş yorumunda okuduğum kadarıyla. :')
    Fotoğraf karelerinde baharı hissettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Kampüsteki ağaçlar çok güzel oldu :))
      Bence dizisi daha güzeldi, aslında dizideki Anne, kitaptaki Gilbert :D

      Sil
  8. Seri toplam kaç kitaptan oluşuyor? Hepsini Türkçeye çevirmişler mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      8 kitap ve sadece ilk kitabı çevrilmiş :)) Sekiz kitabın hepsi ana seriye ait değil sanırım, bazıları geçmişi de anlatıyor olabilir :))

      Sil
  9. Seriyi seninle tanıdım:) teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren,
      Ne demek :)) Dizisi de var çok güzel :))

      Sil
  10. İlkay,
    Beğenmene çok sevindim çok, biraz karanlık mı oldu diye endişeleniyordum :D Baharı sadece doğayı gözlemleyince seviyorum, havaların ısınması kötü ama ağaçlar güzel :D Dizi yeterli gibi bence :))

    YanıtlaSil
  11. Netflix'te tanışmıştım Anne ile.
    Yani tamamen tesadüf. Diziyi nasıl sevdim anlatamam. Final diyorlar çok üzüldüm. Ancak kitabın 3. sünde kedi olayına şoke oldum! Öyle bir şeyi dizide izlesem herhalde nefret ederdim ama eğer acısını dindirmek filan gibi iyi bir niyetle yapıldıysa. Hani yapıyor ya doktorlar ki, yine de çok sarsıcı ve üzücü. :( Niye böyle bir şey yazmış ki, yazar yahu? Okurları hayal kırıklığına uğratmış. Yoksa kedi sevmiyor muymuş yazarı?
    Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Diziyi ben de çok seviyorum, keşke final olmasaydı huzurlu dizilerden biriydi. Ayrıca Netflix'in kaliteli yapımlarındandı hepsi böyle güzel değil.
      Olay şöyle oluyor: Anne ve birkaç arkadaşı öğrenci evinde yaşıyorlar ve bir kedi sürekli kapılarına gelmeye başlıyor. Birkaç gün besliyorlar, gitmesi için çabalıyorlar ama gitmiyor. Onlarla kalacak büyüklerinin de kedisi olduğu için iki kedi olmaz şeklinde uyutmayı deniyorlar neyse ki kedi kurtuluyor. Sonra o kediyi de eve alıyorlar. Yine de çok sinir bozucu bir bölümdü.
      Teşekkür ederim, dönmen çok güzel :))

      Sil
  12. Blogunuz çok sevimli, takipteyim :D Sizi de bana beklerim *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Kare Mavi,
      Teşekkür ederim, hoş geldiniz :))

      Sil