29 Mart 2020 Pazar

YAŞAR NE YAŞAR NE YAŞAMAZ - AZİZ NESİN

25
344 sayfa

Ah Yaşar ne çektin be! Tüm kitabı bu nidayla okudum sevgili blogcanlar.

Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz, nüfus kâğıdı olmayan Yaşar Yaşamaz’ın başına gelenleri anlatıyor. Nüfusta yapılan bir hata yüzünden tüm işleri ters gidiyor. Kitap güzel bir bürokrasi eleştirisi ve kara mizah.

Koronanın getirdiği endişeli psikoloji nedeniyle ben daha çok kara kısmına odaklandım sanırım, genelde Yaşar’ın başına gelenlere üzüldüm. Bürokrasinin çok değişmemiş olması da beni şaşırtmadı. (Staj yaparken süreçle ilgili bir şeyler anlatılıyordu ve bana “bürokrasi işte” dediğim için çıkışmışlardı. Artık Voldemort’un adını kullanmamaları gibi Kim Olduğunu Bilirsin Sen demeliyiz herhalde)

Kitap romandan ziyade birbiriyle bağlantılı hikâyeler gibiydi. Yer yer tekrara düşmeler vardı ama ben zamana yayarak okuduğum için sorun teşkil etmedi. Güzel bir Aziz Nesin kitabıydı.

“Dünyada hiçbir deli, ben deliyim diyecek kadar deli değildir.”

“Mahkemelerde birbirlerine her horozlanan avukat birbiriyle küsüşseydi, selamlaşacak iki avukat kalmazdı ortada.”

“… heryerin hiçbir yer, her zamanın da hiçbir zaman demek olduğunu anlayamamışım. Görüşmek istemediğin adama, “Heryerde seni bekliyorum, herzaman gel!” diyeceksin.”  

“Bir insan pekçok türlü ölür: Hukuki olarak ölür. Siyasi olarak ölür. Fizik olarak ölür. Psikolojik olarak ölür. İnsanın tam olarak yaşayabilmesi için, bunların hepsini birden yaşaması gerekir.”

“İnsan kendini görmüyor da, başkalarını görüyor.”

33 yorum:

  1. Rahmetlinin bu kitabını çok eskiden 15 yaşlarımda filan okumuş çok gülmüştüm. Tabii onca seneden sonra hikayeler aklımda kalmadı ama çok güldüğüm aklımda kaldı:) Evet ismi lazım değil diyorum ben de:))) Eline sağlık canım. Beni yıllar öncesine götürdün:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Ben biraz geç kaldım okumak için :)) Muhtemelen bu zamanlarda okumasam ben de gülerdim :))

      Sil
  2. kara mizahı cok severim♡kitabın adı bile ironik:)

    YanıtlaSil
  3. Talihsiz Serüvenler Dizisi gibi bir kitaptı, ne şişmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      Çok doğru benim nasıl aklıma gelmedi :D Tam olarak öyleydi :D

      Sil
  4. Çok keyifli bir kitaptı.. Ard arda gelen bitmeyen talihsizlikler...

    YanıtlaSil
  5. Kitabı okudum ama oyunundan ayrı etkilenmiştim. Lisede Taksim AKM'de izlemiştim. Yaşar rolünde Ali Sürmeli vardı. Çok iyiydi. Fi tarihindeydi, anılar anılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      Canlandırılınca bana da daha etkili olur gibi gelmişti, öyleymiş :))

      Sil
  6. Okumadım ama okumayı istedigim kitaplar arasında öncelgim

    YanıtlaSil
  7. Yaşar ne yaşar ne yaşamaz diye filminide yapmışlardı. Rahmetli Halit Akçatepe oynamıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogüretim,
      Filmini izlemedim ama aklımda bulusun, teşekkürler :))

      Sil
  8. Karşıma çok çıkan bir kitap. Ben de en kısa zamanda okuyacağım inşallah. :)

    YanıtlaSil
  9. Kitap listemde ama halen daha okuyamadım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,
      Oluyor öyle, okunur bir ara :))

      Sil
  10. Çok uzun zaman önce okuyup çok sevmiştimm :)

    YanıtlaSil
  11. Lisede Ygs'ye çalışırken arkadaşlar ismini söylemesi kolay ve eğlenceli olduğu için birbirimize sürekli sorup duruyordukk... O zamandan beri aklımda alıp okumak daha nasip olmadı.. Şimdi görüp tekrar hatırlamışken not aldım ilk kitap alışverişimde alacağım, yazı için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Kare Mavi,
      İsmi gerçekten öyle :D Umarım seversin, keyifli okumalar :))

      Sil
  12. adını duymuştum, pekii okunurmuuş :)

    YanıtlaSil
  13. Uzun zaman önce okumuştum. Beni güldürmüştü kitap. Devletin işine gelince yaşıyorsun işine gelmeyince yaşamıyorsun demesini hâlâ hatırlıyorum. Yaşar da bilememişti yaşayıp yaşamadığını :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      O deyişini ben de unutacak gibi değilim :))

      Sil
  14. kara mizah cidden severim :) not ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arsel'in Okyanusu,
      O halde seveceksin, keyifli okumalar :))

      Sil
  15. Kara mizah seven biri değilimdir aslında ama okuyasım var bu kitabı. Umarım okumuş olurum birkaç ay içinde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Okunması gerekenlerden :)) Gülemezsen en kötü benim gibi Yaşar için hüzünlenirsin -pozitif olmaya çalışırken ben- :D

      Sil
  16. İlkay,
    Böyle okumalar sonra güzel oluyor :D Trajikomik bir ülkeyiz :/

    YanıtlaSil
  17. Çocukluğumda tiyatroda izlemiştim. Finalde Yaşar için üzülmüştüm :(

    YanıtlaSil