29 Mayıs 2019 Çarşamba

BAY PERŞEMBE - G.K. CHESTERTON

36
Alfa Yayınları
Çeviri: Vedat Günyol
223 sayfa


Bu kitabı Eskişehir’de Bilge’yle kitapçıları gezerken görmüştüm. Arka kapağında anlatılan konusunu çok beğenmiş ve taşımak istemediğim not almıştım. İstanbul’a döndüğümde internetten sipariş verdim.

Yazarı da daha önce duymamıştım. G.K. Chesterton 1874 yılında Londra’da doğmuş ve biyografi, eleştiri, din, felsefe konularında 80’e yakın kitap yazmış. Yüzlerce şiiri, 200’e yakın kısa öyküsü ve birçok oyunu varmış.

Bay Perşembe’ye bu kadar heves edince, kargo elime ulaştığı gibi okumaya başladım. Kitap bir dedektifin gizli anarşist örgütüne girmesini konu alıyor. Bu örgütün merkez konseyinde yedi adam mevcut ve her biri de haftanın günleriyle isimlendirilmiş. İlginç bir konu değil mi sizce de?

Maalesef ki kitap beklentimi karşılayamadı. Yazar felsefi konulara girmeye çalışmış olsa da hikayeyle birlikte çok basit kalmış. Polisiye desem kitaba, diyemiyorum. Sonu tahmin edilesi olmuş. 

Keşke konunun hakkı verilebilseymiş…

“Kim korkmadığı şeyleri vurup kırmaya tenezzül eder?”

“…toplum, insanlığın düşmanıdır, en eski ve en katı yürekli düşmanı.”


20 yorum:

  1. Başta çıtayı yüksek tutmuşsunuz :)

    YanıtlaSil
  2. Bazen böyle olabiliyor kitaplar.

    YanıtlaSil
  3. Arada dağ fare doğuruyor böyle :)

    YanıtlaSil
  4. Bana da konu dikkat çekici geldi, ama içine girdiğinizde sarmamış sizi belli ki, denemem gerek benimde, belki değişir düşüncelerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rafaelaybuke,
      Okursanız, yorumunuzu okumak isterim :))

      Sil
  5. Aslında her insan gibi kitabın dışına, konusuna bakınca ben de de beklenti yükseldi ama gerçekten dediğiniz gibiyse ve sonu kitabın tahmin edilir şekildeyse bilemiyorum tercih etmem sanırıım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pixelle,
      Kişiden kişiye değişebilir tabii ki ama beni tatmin etmedi :/

      Sil
  6. Hevesle aldınız hüsran oldu. Olsun başka kitaplarda keyif alırsınız

    YanıtlaSil
  7. BAZEN BİR KİTAPTAKİ BİR CÜMLE BİLE İNSANIN YAŞAMINI DEĞİŞTİRİR. O SEBEPLE KİTAPLARDAN HER ZAMAN MAKSİMUM VERİM BEKLEMEMEK GEREKİR.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      Benim yaşamımı değiştirmedi ama isterseniz siz şans verebilirsiniz :))

      Sil
  8. chesterton ilginçli klasiklerden yaaa, peder brown var kahramanı, ilginç polisiyeee :)

    YanıtlaSil
  9. Kitabın hakkını verememeleri ne üzücü. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Konu güzel olup, kitabı sevmeyince üzülüyorum ben de :/

      Sil
  10. Kitaptan çok not aldığın defterin dikatimi çekti, çok hooooş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mermaid,
      Teşekkürler, replikler ve bazı alıntıları yazıyorum ona :))

      Sil